מחאה גדולה נגד ‘בעולמם של חרדים’

מאת: חרדי בעולמו

אתה מביא קריאות לחסידי בעלז שלא להצביע ג’. לא להצביע בשביל מי שמבזה את כבוד רבותיו, לא להצביע למען אלו שעושקים וחומסים וגוזלים – והכל בריש גלי.

ואני מבקש להביע כאן מחאה גדולה נגדך! הקריאה לא צריכה להיות בכלל לחסידי בעלז. המחאה נגד עושק וביזוי כמעט כל קהילות הקודש הינו מצווה ותוכחה גלויה שכל יהודי יר”ש שיש בו קצת ריח תורה והגינות חייב להזדהות איתה.

לא מדובר כאן כלל וכלל במלחמה של חסידות אחת נגד גור. מדובר כאן בהתקוממות עממית נגד ההשתלטות המוחלטת של קומץ עסקנים, רודפי כבוד, שררה וממון שכל מה שמעניין אותם זה רק הם וחצרם.

זה ממש נגד והיפך כל מה שאגודת ישראל נוסדה עליו.

היעלה על הדעת שצריך לעשות דרישה מיוחדת כדי לדעת מה קורה עם כספי אגודת ישראל??? וכי זה ממון פרטי שלהם??? על זה צריך להידון בבוררות??? היעלה על דעת מישהו נורמלי ששותף אחד ישתלט על הקופה של שותפות ויעשה בה כרצונו??? זה עניין של בעלז???

לא, לא ולא. זה בכלל לא עניין של בעלז. כל מי ששתה אי פעם ממימי אגודת ישראל. כל מי שיש בו קצת ריח תורה ומצוות, מבין שכאן מדובר בגזילת ממון וכבוד הציבור כולו.

הבלוף הגדול של ‘מועצת גדוילי התורה’ , שהתגלה עכשיו לעין כל במערומיו – וכאן המקום לשבח את ‘בעולמם של חרדים’ שכאן היה המקום הראשון והעיקרי לחשוף את הבלוף כאילו יש מועצת של גדוילי תורה , כשבעצם מדובר בהתכנסות של ‘רבנים-מטעם’. כן, ממש ‘רבנים מטעם’, הפעם מטעם אגודת ישראל. מועצה שכל תפקידה הוא לקרוא לפתיים להצביע לאות הקדושה כאילו הדברים נעשים במצוותם כשבפועל, בשביל להפסיק גזילת כבשת הרש, צריך לשלוח את הגנבים להידון בפני ‘בוררות’.

לא נהיה ‘תוהים על הראשונות’. בעבר היה בהחלט מה להצביע לאות הקדושה. כיום מי שמצביע לאות הקדושה מצביע בעד גניבה, גזילה וביזוי קהילות וגדוילי תורה ומוכיח על עצמו שאין בו ריח של יהדות ואנושיות.

חרדי בעולמו